Chiptuning Porsche



Porsche chiptuning specialist

chiptuning PorscheEen Porsche met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Porsche chiptuning!

Wij kunnen vermogensoptimalisatie voor vrijwel alle Porsche types uitvoeren. Mocht je Porsche er niet tussen zitten, neem dan even contact op. Door softwareoptimalisatie zal vermogen,koppel en voornamelijk het rijcomfort toenemen.

Gedurende de chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Porsche beter afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, levert Porsche chiptuning;

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Samengevat; Meer vermogen, koppel en brandstofbesparing voor je Porsche.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Porsche worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Porsche chiptuning op maat

Hedendaagse Porsche modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Porsche motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Porsche deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Porsche chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk..

Meer weten over Porsche chiptuning? Neem contact op