Chiptuning Seat



Seat chiptuning specialist

chiptuning SeatEen Seat met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Maatwerk Seat chiptuning maakt dit mogelijk!

Hier vind je een overzicht van alle Seat types waarvoor wij optimalisatie kunnen uitvoeren. Staat je Seat er onverhoopt niet tussen? Neem even contact met ons op. Door softwareoptimalisatie zal vermogen,koppel en voornamelijk het rijcomfort toenemen.

Tijdens het chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Seat optimaal afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, geeft Seat chiptuning;

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Samengevat; Meer vermogen, koppel en brandstofbesparing voor je Seat.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning op maat

Hedendaagse Seat modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Seat deze speelruimte niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Seat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Seat chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder..

Meer weten over Seat chiptuning? Neem contact op